onsdag 15 april 2009

Snålaste erbjudandet hittills

Preem har äntligen upptäckt att jag inte använder deras kortservice längre och hade tydligen bestämt sig för att locka tillbaka mig. Hur? Jo det ska jag säga dig - med en marabou choklad, 100gram. Schysst! Det kan ju vara gött att få sig en bit choklad om man ändå ska tanka. Men vänta nu... Här står det ju att jag måste tanka full tank åtta gånger. Enkel huvudräkning (eller ja, okej, enkel fuskräkning genom windowskalkylatorn), åtta tankar om femtio liter bensin á 11,70kr= 5280 kronor. Inköpspriset på en marabouchoklad är ungefär sex spänn, sånt har jag koll på eftersom jag sitter på maxis intranät hela dagarna =). Hur bra blir då egentligen det här erbjudandet? Jo ungefär så att jag får 0,0008% rabatt på bensin men istället för rabatt i pengar får jag rabatt i en choklabit. Känner jag mig sjukt lockad? Nej.

1 kommentar:

IzZzY sa...

Hahaha, ja, det är ju fullkomligt fantastiskt! :D