tisdag 29 november 2011

Bensin på petflaska

För några veckor sedan kunde man se en mysko typ nere vid macken stå och tappa upp nittiofem-oktanig bensin i gamla mjölkkartonger och petflaskor. Det var jag. Jag hade nämligen fått lite bilproblem några kilometer bort och efter att ha eliminerat alla andra tänkbara bilfel genom uteslutningsmetoden kom jag fram till att det måste vara soppatorsk. Macken låg en kilometer upp längs vägen så jag gick för att hämta dunken... men nä, vet du vad! Den ligger ju hemma på vinden, kom jag på, för sedan bakluckan blev Nalles revir har alla sorters föremål blivit tvugna att förflyttas på grund av skaderisken. Således tog jag vad jag hade... en petflaska, en mjölkkartong, och några sprayflaskor med diverse rengöringsmedel som jag fick offra. Folk tyckte nog det var lite märkligt när jag stod och fyllde på med bränsle i en Ajaxflaska, men förmodligen ännu märkligare när jag tömde en mjölkkartong i bensintanken... Sen visade det sig att det inte alls var soppatorsk utan batterihaveri, men det spelar ju mindre roll nu... :)