tisdag 24 februari 2009

Kalla fötter

Just nu har jag ordentligt kalla fötter. Jag har nämligen en auktion ute på tradera.se på en DVD-box... en väldigt bra serie som heter Brisco County Jrs äventyr, rufft översatt, jag köpte den på import för flera år sedan för säkert tusen spänn, eftersom jag och Joel har varit lite Bruce Campbellfanatiska. Men av olika skäl blev det inte så att vi såg färdigt den där serien ändå, och i ett ögonblick då jag hade tråkigt och återfick mitt traderakonto, kom jag på att jag kunde sälja av lite skit jag inte använder, och började med den här fina boxen... Åtta diskar, tre avsnitt på varje, riktig kvalité, en nia på IMDB gör den till en av de tio bästa serierna genom tiderna, om man ska lita på deras undersökning, och nu sitter jag här med boxen framför mig, den snygga kartongen, de åtta diskarna snyggt uppradade i kronologisk ordning, det följsamma häftet med tre sidor information och kuriosa till varje avsnitt, det är maffigt... och så får jag såhär kalla fötter. Tio minuter kvar till klubban når bordet och jag vill bara hålla i den här fina boxen, sätta in den i hyllan igen och bara ha den där trots att den inte fyller någon funktion. Åtta minuter kvar och budet ligger fortfarande på 300 spänn... Tuggar ner mina naglar till hela fingrarna bara är stumpar. Herregud. Jag får ett nervöst sammanbrott. Men så blir jag ändå ganska lugn när jag ser att hela serien finns i samma kvalité att ladda hem helt gratis från Piratebay. Oh gud vad jag är samvetslös :)

Inga kommentarer: