lördag 16 april 2011

Matchdag

Det finns inget värre än att jobba en sån här kväll, när Kalmar FF spelar match och man egentligen bara vill sitta hemma framför de dyra sportkanalerna. Jag hade arrangerat så att mediaspelaren hemma skulle spela in matchen men en viss liten söt flickvän hade ingen lust att respektera det utan byte till någon annan kanal där det visades allt annat än fotboll. Jag hade dock misstänkt att något skulle strula, så jag tog reda på att matchen skulle sändas i repris vid åtta. Reservplanen att jäkta hem från jobbet gick inte så värst bra heller, nä - jag ramlade in hemma efter halv tio med tio minuter kvar av matchen som jag hade dagdrömt om under en hel arbetsdag. Jag hade bett alla på jobbet att inte prata fotboll, och jag slängde mig undan varje gång någon kund ens närmade sig ämnet och jag läste varken Facebook eller SMS. Så kommer man hem - och vi ligger under med tio minuter kvar. Roligt. Lika välkommet som ett slag i magen. Men men :) En snäll arbetskamrat tog över mitt kvällspass nästa vecka som krockade med Elfsborgsmatchen, tacka gudarna för det, såna här kvällarna tar kål på mig :)

Inga kommentarer: