söndag 18 mars 2012

Schampovandalism

Imorse hade hela grannskapet samlats utanför vårt hus. Okej, inte alla, men när jag var ute med Nalle så stod där plötsligt tre grannar och kollade på någonting som låg på marken. Jag blev nyfiken och gick dit, det visade sig att någon hade slängt in en gammal schampoflaska i husväggen. Grannarna ojade sig och suckade över dagens ungdom som bara förstör och förstör och förstör! Jag slöt mig till skaran och suckade över eländet! Vad är det för pajas som slänger sånt på vårt hus?!

Vi hjälpte till att ta bort kladdet och gick in igen. Eftersom det är söndag så gick jag och plockade lite hemma, hängde lite tvätt och skurade lite på toaletten, sånt där! Och när jag stod inne i badrummet kom jag på att det saknades någonting i duschen...
- Ja, det var schampoflaskan!

Vi går tolv timmar tillbaka i tiden: det är lördag eftermiddag som går mot kväll och jag håller på att fixa mig inför kvällen. Jag ska hoppa in i duschen så jag gör mina vanliga förberedelser; radar upp alla hygienartiklar i fönstret, i den ordning såsom jag ska använda dem, spolar upp så att varmvattnet kommer igång, öppnar fönstret något på glänt för att jag tycker om att höra fågelsången från skogsdungen när jag duschar. Eller sång... de kraxar outhärdligt gällt, men jag genomlider ljudet eftersom det ändå ger lite vårkänslor. När jag sen står i duschen går allting fel! Jag skär mig på rakhyveln, får schampo i ögonen och när jag fumlar i blindo efter duschslangen lossnar den från sitt fäste och sprider vatten som en thailändsk vattenspridare över hela badrummet. I jakten på denne lömske ormliknande slang, fortfarande förblindad av schampot, halkar på kaklet och slår till hela raden av hygienartiklar i fönstret. Jag hör att de flyger åt alla håll, det mesta inåt men raklöddret hinner jag fånga medan det rullar ut på fönsterbläcket. Jag kollar inte ner på marken utan tror att jag räddat situationen strålande. Det hade jag alltså inte. Nu när jag går ut från huset känner jag varje gång en doft av... mitt hår. Det är lite udda, men jag har redan hunnit vänja mig :) Så nu ska vi ut igen och besöka brottsplatsen. Säg inget till mina grannar!!!

Inga kommentarer: