söndag 21 april 2013

Infall

Underbara helg! Idag vaknade jag med en lycklig känsla i magen, det måste bero på den här plötsliga comebacken av solen! Förkylningen försvann lika snabbt som den kom och luften är full av uppfriskande vitaminer :) Igår var det nästan så att jag ville kyssa varenda liten sten som låg ute och gottade sig i solen, fånga & krama varenda liten hare som skuttade omkring på gården, omfamna allt och alla!  Och stereon har fått sig en riktig makeover, den spelar bara glada, spralliga låtar, och jag sprallar med dom! Pricken på i-et var personalfesten igår, jag har verkligen världens goaste arbetskamrater, och på nåt underligt sätt lyckas de alltid plocka fram det allra bästa efter ett par bärs :). Och idag vaknade jag pigg och glad trots bara några timmars sömn, inte ens en aning bakfull, tog en riktig bauta-frulle med allt från en maffig ägg och bacon-tallrik till skånemejeriers bästa ekologiska yoghurt, och så gårdagens tidning på det - allt till tonerna av Nina Simones hurtigaste alster :) Jag är på ett sånt kanonhumör idag att jag avslutar med en liten dikt av Ferlin!

Man dansar däruppe - klarvaket
är huset fast klockan är tolv. 
Då slår det mig plötsligt att taket,
- mitt tak - är en annans golv.

Inga kommentarer: