torsdag 1 april 2010

Kung Crille in reverse

Den första april borde vara årets bästa dag för mig. Men nej. Det började med att jag fick syn schemat i måndags att jag skulle vara ledig idag. Blev förstås förtvivlad över att de aprilskämt jag planerat för Maxis kunder nu inte skulle bli av. Jag hade bland annat tänkt ha smakprov på citroner men skriva gul grapefrukt på skylten. Idag har jag därför inte orkat ta mig för att skoja med en enda själ! Sen nu ikväll har jag själv blivit narrad. Skulle gå bort till verkstan och hämta min bil som blivit lagad. Tänkte, "det är ju på tok för långt dit, nästan ända bort till Lindsdal ju", så jag tog bussen. När jag gått de tio minutrarna från hållplatsen till verkstaden så börjar hagelstormen av aprilskämt mot mig; bilen är inte där! Tror jag iallafall och ringer Eniro och ber dom koppla mig till ägaren. Blir naturligt lurad även av Eniro, felkopplad till en intet ont anande stockholmsblatte. Andra gången kom jag rätt och fick höra att meckarn "kanske" kunde ställa ut den imorgon. Ringde macken och frågade om han kunde hålla den billiga hyrbilen åt mig och det kunde han. I bitterhet gick jag tillbaka till busshållplatsen igen där KLT-chaffisen åkte rätt förbi mig och jag kollade på internet att nästa buss skulle komma först om en halvtimme, så jag fick helt enkelt bita ihop och gå. Gifvetvis skulle KLT ha fler skojess i rockärmen, två gånger när jag vandrade mittimellan två hållplatser kom det likförbannat bussar, sökningen på KLTa hemsida måste haft ett aprilskämtfilter aktiverat. När jag kommer fram till macken tror jag förstås att snubben bakom disken skojar när han ler och säger att bilen jag skulle fått låna inte finns kvar längre, men han höll konsekvent på sitt skämt och jag fick ta den dyra bilen. Nu pallar jag inte att bli aprilskämtad mer utan kapitulerar i sömn. Hehe men se upp ni där ute! De andra 364 dagarna det här året är mina! Hihi. :)

1 kommentar:

JOWIL sa...

Stackare... Du kunde väl sagt till att du ville bli hämtad så hade jag ju kommit till din undsättning. Pappsen