onsdag 10 november 2010

Att göra en Going

För fem år sedan myntades uttrycket "att göra en Going". Det var när man, under en spelkväll, hade förlorat alla dagens matcher i FIFA. Sen dess har mycket hänt; jag äger inte lika hårt längre. Fredde flyttade till Götla, så honom har jag inte chansen att spöa så mycket som jag kan, Gugge flydde land och rike bara för att han inte stod ut med sin förlustsvit i det här magiska fotbollsspelet - och Going har faktiskt blivit en riktigt värdig motståndare - till och med varit bättre än mig periodvis. Det var evigheter sedan vi spelade en FIFA-session utan att endera av oss vann eller förlorade alla kvällens matcher, men ikväll hände det äntligen - jag spöade honom gul och blå över Xbox Live och vann 60 spänn - visserligen ingen summa som tar mig till Negombos stränder.

I den matchen som kom att bli den sista, fick jag in ett Inzaghimål, alltså ett riktigt skitmål, - och jag kunde riktigt föreställa mig hur handkontrollförstöraren Going fick världens utbrott hemma hos sig, och mycket riktigt avbröt han matchen och vägrade spela mer. Kort därefter fick jag ett SMS av denne Tobias Broberg - "Stängde av spelet! Vi får köra nångång när min målvakt inte är dum i huvudet!". Ä g d.

Inga kommentarer: