torsdag 4 november 2010

Att värna om ett beroende

Om två timmar och arton minuter börjar en ny livsstil för mig och hundratusentals andra fotbollsintresserade över hela världen. Det är simuleringsspelet Football manager 2011 som släpps och det finns inget knark, ingen sprit som är i närheten av lika beroendeframkallande. Du kan inte förstå det om du inte har spelat det. Och har du spelat det så har du spelat det veckovis, för det finns verkligen inget halvvägs när det gäller den här livsstilen.

Jag tycker inte om datorspel. Jag tycker tvärtemot illa om de flesta datorspel. Jag skulle till och med uttrycka mig som så att alla datorspel i övrigt är fullkomlig skit, men det ska jag inte göra, för då får jag femtioelva läsarkommentarer på CS-språk som jag ändå inte kommer kunna tyda utan nördhjälp. Men Football Manager-serien är rent guld. Man väljer ett lag och sen ska man vinna allt som går att vinna genom att coacha - inte spela - laget i evigheters evighet. Det är så mycket detaljer man kan leka med att oftast tar det en veckas konstant pillande innan man ens får börja med matcherna. Och särskilt efter den här allsvenska säsongen, då KFF inte kommit upp i toppen som förväntat, är jag extra extra extra taggad att sätta tänderna i det här!! :) Folk som inte är intresserade av fotboll tycker att det här låter så tråkigt att öronen och ögonen faller av, men - sen finns det ju intelligenta människor också :).

Jag vet inte än hur Jessica kommer reagera på det här beteendet. Varje minut i November som jag inte kan sitta vid datorn kommer jag gå och tagga och tänka taktik till mitt, högst påhittade, fotbollslag :).

2 kommentarer:

Fogge sa...

Crille, Football manager är inte ett datorspel, det är ett jävligt flådigt Excel-ark. :)

Crille sa...

Haha, vad säger du Fogge? Vem som helst kan träffa lite rätt i CS, WoW, och StarCraft - men bara ett sant geni kan segra gång på gång i Football manager :)