tisdag 16 november 2010

Inredningstipset

Det sägs att Wayne Gretskys alla hockeytroféer ligger i lådor i hans garage sedan han och hans fru flyttat in i en helt vanlig tjugotvårumsvilla. Hans nio Hart Memorial- troféer ligger numera i Dolebanankartonger och rostar.

I min och Jessicas lägenhet är det min älskling som har taktpinnen gällande möblemanget: hon är duktig på det där och tycker det är roligt så jag brukar inte lägga mig i det särskilt mycket. Det byts runt med inredningsprylar, lampor, blommor, ljusstakar, gardiner, möbler och tavlor lika ofta som jag byter underbyxor. Det görs ingen hemlighet av att såna saker som jag tyckte var heliga i min förra lägenhet inte direkt hamnar i fokus i vår nya lägenhet; min stolta signerade Kalmar ff-tröja från guldåret ligger numera innerst i en ikeabyrå och min kära Macintoshdator blev förpassad till golvnivå häromveckan. Nu när Jessica jobbade natt passade jag på - till grannarnas vansinne och förskräckelse - att flytta runt alla möblerna och hamra upp en ny ikeabyrå. Plötsligt hade jag tagit klivet in i möbeldiskussionen! Det här ska bli riktigt spännande! :)

- Jag får se om det här blir mer poppis än den gången jag tyckte att vi skulle ha lite färg på väggarna och satte upp några snygga Beatles-posters. Jag hann inte ens bre mig en macka innan väggarna stod tomma igen, fast - så gör jag rätt avancerade smörgåsar i och för sig! :)

Inga kommentarer: