lördag 17 november 2012

Rekord i att missa bussen

Idag jobbade jag ett tolvtimmarspass på jobbet men det är egentligen inget som ursäktar att jag lyckats klanta mig såhär. Jag missade bussen hem vid 20:06 för att jag inte hunnit färdigt med helgens beställningar på jobbet. Jag missade andra bussen hem vid 20:38 för att jag kom på i sista sekunden att jag ville köpa hem lite frukt, sprang ut till busshållsplatsen efter att ha köpt ett par ananaser, bara för att se bussen köra ifrån mig med tio meters marginal. Jag missade bussen 21:08 för att jag satt inne på fikarummet och stirrade på fel tidtabell. Kollade på tidtabellen TILL jobbet istället för FRÅN jobbet, och när jag kom ut hade bussen precis åkt. Vid det laget hade jag redan hunnit köpa en biljett... till jobbet alltså. Nu går 21:38-bussen om tre minuter. Kanske bäst jag går ut och kollar så den inte sticker från mig igen. Erkänn att jag är ganska duktig!

Inga kommentarer: