måndag 9 december 2013

Clowner och busschaufförer

Börjar morgonen med att verkligen flippa ur på lokaltrafiken. Skulle ta tjugo-i-åtta-bussen till jobbet, när det plötsligt står att bussen är "inställd på grund av försening". Hmm... Är det inte illa nog att den är försenad, hur blir någonting bättre av att ställa in den? Men men, bussarna går vad tionde minut så jag tänker att det är lugnt och fortsätter att koncentrera mig på att inte förfrysa fötterna. Men tio-bussen är också försenad, ny tid på den är istället fem över åtta, fem minuter efter att åttabussen ska ha avgått, men åttabussen är förstås också försenad. Dock bara med fem minuter. Under tiden som jag står där och funderar ut vad det är för jävla clownklockor KLT går efter så åker det förbi typ fyra bussar i andra riktningen. När bussen väl kommer, vid fem över åtta så kan jag inte låta bli att fråga, vilken buss jag hamnat på, den som är fem minuter sen, den som är en kvart sen, eller den som är tjugofem minuter sen? - Ingen av dem, svarar busschauffören - jag är fem minuter för tidig.


Inga kommentarer: