torsdag 21 augusti 2008

Gallringstider

Jag håller på att gallra lite, inför hösten måste all skit bort, jag smygstartade lite igår, när jag kastade ett par gamla sunkiga T-shirts som legat i botten på min byrå i tio år. Sen åkte mina gamla repiga "Absolute Music"-skivor från mitten av nittiotalet i samma soptunna. Idag rivstartade jag med att eliminera två femtedelar av min kontaktlista på msn, men lugn, du tillhör säkert den bättre 3/5! Men det var bara början. 

Slängde ut min billiga listerin-kopia från ÖB genom fönstret så långt att jag fick ett ilsket telefonsamtal från Kairo! Stampade på mina gamla VHS-band så hårt att de blev plattare än en taiwanesisk plattfisk! Jag brände mina gamla tidningar så länge att brandlarmet började spela glassbilsignalen! Alla böcker som inte var sportrelaterade gjorde jag bål av som jag sen drack upp! Nu är det rensning, ansning, gallring, och städning, allt på en och samma sju-dundrande gång!

Inga kommentarer: