onsdag 21 januari 2009

Dubbeldusch

Jag kom över en ny sorts dubbeldusch nyligen, den grå/silvriga och jag har gått och funderat på vad det är den luktar, och under gårdagskvällens sena dusch var mitt luktsinne extra taggat - och då kom jag på det; den luktar som en gammal gräsklippare efter att man har klippt fuktigt gräs, och man öppnar behållaren och där ligger en hög med blött ihoppressat gräs. Precis så luktar det. Så den kan jag varmt rekommendera - Inte. Man undrar ju hur de tänkte när de valde ut den lukten, förmodligen nån gammal bonde som saknade lukten av höstack. Hans nästa projekt är tydligen en munskölj som smakar mocka. Smarrigt.

Och när jag ändå berättar om duschen så kan jag berätta att jag råkade stå och sjunga på den där Jet-låten "what have you done" och varje gång jag skulle komma vidare från refrängen kom jag istället in på Beatleslåten "Sexy Sadie". Den vet du förstås inte vilken det är, det är nån B-sida som hamnade på den vita skivan, som nu Jet har stulit till sin refräng och efter vad jag vet har de kommit undan med det helt, ungefär som när Alcazar toppade listorna med This is the world we live in och snodde hela Land of confusion-refrängen utan det stod ett enda ord om Genesis på skivan. Och nya Coldplaylåten är nog värst, har ni sett det där youtubeklippet där dom spelar upp Viva la vida samtidigt som Joe Satrianis If I could fly och det är exakt samma låt i typ två minuter? De har iallafall blivit påkomna nu och lär få pröjsa miljoner i skadestånd. Älska musikalisk rättvisa - ska det vara så jeffla svårt att skriva en egen världshit? Hehe. Ja förmodligen. Men ändå.

Inga kommentarer: