tisdag 11 januari 2011

Fyra månader med Malm


Jag är så jäkla trött på IKEA-byrån Malm. Inte på själva möbeln förstås, utan på annonsen jag la ut på blocket tidigt i höstas. Jag la ut den här möbeln på blocket tidigt i höstas - ingen svarade. Inte nån. Jag höll på att ge upp, sen ringde ett äldre par och prutade och jag gav mig rätt lätt eftersom jag inte ville ha en gammal byrå ståendes i hallen hur länge som helst.

Men - när jag äntligen blivit av med den så fullkomligt exploderade intresset för den här byrån. ALLA ville ha den. SMS forsade in på telefonen, mailboxen var helt knökafull av människor som desperat ville ha en Malmbyrå, under en period kunde jag förlita mig så hundraprocentigt på att någon skulle ringa och fråga om den att jag inte ens behövde sätta väckarklockan på morgonen. Folk jag kände började kommentera att de sett den på blocket, en gång när jag var i Stockholm kom en man fram till mig på stan och frågade "är inte du han den där killen från blocketannonsen?". Eller nej okej, det sista var lögn, men det hade tamigtusan inte förvånat mig.

Imorgon firar min gamla blocketannons fyramånadersjubileum! Det är då på dagen fyra månader sedan jag satte in den. Funderar på att ta bort den... Kanske! :)

Inga kommentarer: