måndag 10 januari 2011

MacGuyver

Imorse ringde någon på dörren hos oss när vi ännu låg och sov. Klockan var visserligen närmre tolv än elva men det är min lediga dag. Nalle är så lat så han orkade inte ens gå upp och ställa sig vid dörren som han alltid gör, han bara lyfte på huvudet och gick och la sig på mattes sida av sängen. Just när jag skulle öppna dörren slog dagens post ner på mina fötter så jag hade precis fattat att det var brevbäraren när jag såg henne. Ett brev som var för tjockt för lådan, sken hon ikapp med solen och sprang hurtigt ner för trappan igen. Jag kan inte förstå hur någon som springer hela dagen upp och ner för trapphus kan se så genuint lycklig ut men det är ju toppen :). Jag vände på brevet och såg avsändaren - Mikael Samuelsson - jag trodde jag skulle dö av skratt!

För fem år sedan jobbade jag på Burger King, de hade just öppnat i Kalmar och vi var ett jäkla gött gäng som jobbade där. Om man jobbade stängning någon utekväll så var det lika naturligt som att andas, att man blandade jägermesiter-milkshake medan man städade ihop så att man enkelt kunde rulla in till stan efteråt, men det är en helt annan historia. Här jobbade också en Mikael Samuelsson, rödtoppig Göteborgare som senare flyttade tillbaka till Göteborg -men innan det hann han låna min MacGuyver DVD-box. På den tiden kostade en sån tio gånger mer än den gör idag, men jag och Joel hade nog sett sönder den, varav jag lånade ut den. Och nästa gång jag kom att tänka på McGuyver hade han redan flyttat och boxen sjunkit till sunkiga 99 kronor på discshop. Nu har det gått ytterligare några år och så händer det här :) det var det jag väntade mig allra minst idag när jag öppnade dörren. Nu har jag fått ett ansikte till ordstävet "bättre sent än aldrig". Kanske blir till att se ett avsnitt nu med mannen som redan i piloten bygger en flygmaskin av ett gammalt tuggummi och några palmblad. Men
först ska jag väcka vår late hund och ta ett par varv i blötsnön. Vete katten om inte det är roligare :)

Inga kommentarer: