söndag 23 januari 2011

Jag avundas mig själv

Idag när jag satt och kollade runt på piratebay, i färd med att ladda hem filmer, råkade jag hitta en gammal skräckfilm, "the cannibal holocaust". Från åttiotalets början nånstans, skitdålig! Totalt värdelös, faktiskt, se den absolut inte!

Men när jag var en femton och gick på högstadiet, visste man fortfarande inte vad DVD var för nåt, och att ladda hem film var inget man kunde överhuvudettaget föreställa sig. I bästa fall kunde man ladda hem en enstaka låt, men det skulle ta en hel dag isåfall plus att man fick räkna med att någon plötsligt lyfte telefonluren tre rum bort och då fick man börja om från början igen. Man hade bara sin sunkiga VHS-spelare, hookad till en fjortontums tjockteve. På den tiden trånade alla efter den här nämnda filmen på sidor som Ginza.se och... ja, det fanns bara Ginza, egentligen. Den hade rykte om sig att vara den hemskaste skräckfilmen som någonsin gjorts! När någon väl investerade i den, säkert vidrigt dyrt, cirkulerade den i vänskapskretsen i ett år. Tills alla hade upptäckt hur sjukt jäkla dålig den var.


Tja, jag bara kom att tänka på det där när jag såg den på piratebay, hur bortskämd man är idag, det finns tusen filmer på TV varje dag - i och för sig med betydligt mer reklam än det var då - och hade jag fattat då hur mycket lättare det skulle bli hade jag definitivt varit avundsjuk på mig själv. Avundsjuk så in i helsike... :)

Inga kommentarer: