torsdag 22 december 2011

Livförsäkring

En telefonförsäljare ringde mig imorse. Jag hade sovit dåligt, förfrusit händerna när jag skrapat bilen, kört den tråkiga vägen tur och retur till Färjestaden och hade nu en tuff trettontimmars arbetsdag framför mig. Jag brukar aldrig svara på telefonförsäljarsamtal men nu kände jag att det var ett bra tillfälle att få ut lite aggressioner :)

Säljaren ville att jag skulle teckna en livförsäkring av honom till ett billigt pris. Jag la ifrån mig telefonen medan han snackade på om vilket otroligt erbjudande det här var. Jag bestämde mig för att driva lite med honom, och frågade med så seriös röst jag kunde om försäkringen gällde även om jag tog livet av mig. Han bröt nästan ihop och blev helt tyst, jag vet inte, det kanske var väl elakt? Hur som helst så hostade han fram att nej, det gjorde det inte, och så gjorde han en tråkig utläggning om att det måste vara en olycka. Jag fick hålla mig för skratt när jag sa att "man kanske kan linda in det lite? Så att det ser ut som en olycka?"... Haha, han blev tyst i femton sekunder, vilket är en sjukt lång tid för en telefonförsäljare! Sen enades vi ganska snabbt om att han skulle ringa och terrorisera någon annan istället :) Haha... Jag har inte dåligt samvete alls men jag ser att det kan tyckas vara lite lumpet gjort av mig :)

Inga kommentarer: