måndag 14 juli 2014

Ligger tydligen efter

Jag vet inte hur det hände, men plötsligt består en rätt stor del av de jag umgås med, av personer födda på 90-talet. Det är ju inget dumt med det, jag får en känsla av att jag är fem år yngre och kan personifiera uttrycket att åldern bara är en siffra samtidigt som jag bidrar med extrem visdom och massivt kunnande till dessa mindre belevade varelser :)

Men till poängen; och det här hör jag även från jämngamla kompisar ibland om än inte lika ofta; varje gång det diskuteras film så blir jag idiot-förklarad för att jag inte har sett tillräckligt många tecknade filmer. Och ja det stämmer, jag har inte sett särskilt mycket, ärligt talat så kan jag inte ens komma ihåg när jag såg en tecknad film senast... Jag har absolut ingenting emot tecknade och animerade filmer, det har bara inte blivit så – men nu ska det bli ändring på det. Jag ska hitta barnet inom mig, igen. Listan verkar dock vara ganska lång över filmer som folk säger "har du inte sett den?" samtidigt som de formar ansiktet till en förvånad skrynklig hudmassa och fnyser åt mig. Så jag får väl ta tag i det här nu.

Vad jag vet, så har jag inte sett: Hercules, Mulan, Fantasia 2000, Kejsarens nya stil, Atlantis, Lilo & Stitch, Skattkammarplaneten, Björnbröder, Kogänget, Lilla kycklingen, Vilddjuret, Meet the Robinsons, Bolt, Prinsessan och grodan, Trassel, Wreck-it Ralph, Frost, Nalle Puh och jakten på Christopher Robin, Micke och Molle, A bugs life, Dinosaurier, Monsters Inc, Superhjältarna, Ratatoille, Wall-E, Cars, Tinker Bell, Up, Planes, Draktränaren, Dumma mig, Lego, Det regnar köttbullar, Turbo, Epic, Croodarna, Rio, Alvin och gänget, Asterix, Bee Movie, Horton hears a who, Bortspolad, Mary Poppins, Peter och draken, Happy feet, Hjälp jag är en fisk, Hotel Transylvanien, Kung fu panda, Madagaskar, Rango, Robotar, Sammys äventyr, Shrek, Smurfarna, Småkryp, Stuart Little, Transformers, Yogi Bear, Spirited away, Toystory 2, Mary and Max... där fick jag nog med alla. Någon mer jag borde se som du vet om? Eller vet du att det är några av de här som verkligen suger, kommentera eller säg det till mig, så att jag kan hoppa över dem, men generellt sett så ska det bli trevligt med lite lättare filmunderhållning än vad jag är van vid. Och vill du se nån så passa på att komma över... men säg till först :)

Inga kommentarer: