onsdag 1 februari 2012

Butter up

Okej, så här var det. Jag hade stått i köket ett bra tag, kalopsen var färdig och jag stod bara och väntade ut den perfekta potatiskonsistensen. Jag blev lite otålig och skulle känna i varenda potatis... jag tänkte väl att kanske nån där längst ner var färdig, så jag grävde runt lite - men råkade slinta till så att halva kokvattnet rann ut över min ena hand... jag försökte behålla lugnet, det gick sådär, men jag övertygade mig själv om att inte kyla ner handen med kallt vatten, för det gör ju bara saken värre. "Nånting att smörja med", tänkte jag, "så att huden inte torkar ut"... jag har inte så mycket lotion hemma, åtminstone inget man vill ha på handen, så jag gjorde det absolut smartaste jag kunde komma på. Och det var inte så smart, visade det sig ganska snart - jag smörjde in handen med bakmargarin. Det blev ju förstås inte bättre, det sved som självaste döden, och när jag skulle försöka få bort margarinet lyckades jag endast åstadkomma dess spridning till den andra handen. Frustrationen växte i takt med blåsorna, och är det någon som vet hur ont det gör att skrubba handen ren från fett medan brännblåsor sprider ut sig över hela skinnet på handen? Nä, det är nog inte många som har varit i min situation. Kort sagt; det gjorde ont. Långt sagt; det gjorde oooooont. Nu får handen vila tills imorgon! Och jag ska gå och käka lite underbar kalops! Visserligen med halvkokt potatis... eller är den det? Jag hann ju aldrig riktigt kolla :)