måndag 27 februari 2012

Meatless Monday

Idag debuterade jag som deltidsvegeterian. Jag kan vara ärlig och säga att jag lätt skulle kunna tänka mig att vara vegetarian, eftersom jag lider med djur och natur - men begäret är i det här fallet större än medlidandet, jag skulle aldrig kunna ge upp köttätandet ; det skulle försämra min livskvalité tusen gånger om :). Men, så finns det ju någonting som heter Meatless Monday, köttfria måndag. Ett initiativ för alla i min situation! En dag i veckan kan jag låta bli kött, fågel, fisk och mittemellan! Det är för världens bästa - och mitt nästa steg i att bli en mer hänsynsfull människa ur miljösynpunkt.

Min vegetariska frukost var dock inget vidare rolig idag, jag var sjukt dåligt förberedd på att jag verkligen skulle genomföra det här, så jag hade varken ost eller grönsaker hemma. Det blev således en sjuhelsikes jäkla tråkig macka. Bättring nästa måndag, jag lovar :).

Inga kommentarer: