lördag 25 februari 2012

Med en kändis i bilen

Igår kväll var jag ute nykter och var lite fyllechaffis sådär. Jag kör inte svarttaxi alltså, utan jag körde mina vänner efter att vi hade varit ute tillsammans, inget konstigt med det - men helt plötsligt slänger sig en gubbe in i baksätet när jag står parkerad inne i stan. När jag ska slänga ut honom ser jag att, jäklar, det här är ju en kändis! Killen hade kommit bort från sina vänner, var kusligt dragen - men på ett gott humör, och jag hade aldrig haft någon kändis i min bil förut, så... jag sa "allright, fine!", han skulle inte så värst långt ifrån där jag bor ändå. Jag tycker det känns lite elakt att nämna honom vid namn nu eftersom jag målat upp honom som ett ensamt tragiskt fyllo, hehe... Alltså, det är ingen stor kändis, men han är rätt känd i de här sydostliga delarna av landet, det är ingen jag lyssnar på visserligen, nästan lite "över min döda kropp" att jag skulle göra det. Men han var artig, trots sitt trashiga rockabilly-utseende, och delade med sig av lite kändisanekdoter längs vägen. Klart värt det :).

Inga kommentarer: