måndag 23 april 2012

Visning 6

Jag hade i helgen visning på min lägenhet. Den har legat ute på hemnet i ungefär tre månader och jag har haft fem visningar tidigare. Jag är egentligen bara sugen på att flytta om jag tjänar lite på det samt hittar en ännu finare lägenhet - och det är inte särskilt troligt. Mäklaren är dock sjukt pepp och trots att det bara inkommit skambud ville hon försöka nu en sista gång. För min del är det bra i en annan aspekt; jag har hållit bättre ordning på min lägenhet än någonsin förut. Att alltid ha en liten röst som säger "ha det snyggt för när som helst kan mäklaren ringa och vilja visa den för någon spekulant" :) Igår städade jag så noggrant att jag inte vågade röra någonting, sängen var sådär perfekt bäddad att jag fick dåligt samvete och gick och la mig på soffan istället. Det känns lite som mitt hem är ett museum. "Kom och titta, här bodde Christian Williamsson. Här satt han och åt och där är hans toalett där han uträttade sina behov." Nu får vi se om den förfaller när visningarna upphör :)

Inga kommentarer: