fredag 3 oktober 2008

Jobb å sånt

Just det ja, jag har ju helt glömt berätta om mitt nya jobb som jag haft i två veckor. Eftersom jag tröttnade ganska snabbt på att vara arbetslös i Kalmar, sökte jag lite överallt och gick på ett par tre intervjuer, yada-yada-yada och sen en dag för några veckor sedan ringde ägaren av Maxi Stormarknad i Oskarshamn och erbjöd mig chansen att ta ansvaret över deras frukt och grönt-avdelning, och det lät ju rätt gött. Det passade rätt bra i mina dietplaner, hehe. När jag jobbade på guldfågeln åt jag kyckling varje dag, när jag jobbade på Scan åt jag kotletter varje dag, på Burger king åt jag hamburgare varje dag, på Ica i Oslo åt jag oxfilé varje dag och på Narvesen åt jag korv varje dag. Dittills var mina yrkesval alltså inte så hälsosamma. Men nu när jag jobbar på frukt & grönt, då blir det förstås helt andra vanor. Igår åt jag exempelvis ett halvkilo ekologiska solrosskott. Det var sjukt gott. Fast ja. Kött är ju gott, också. 

Men än så länge är jag mest omkringhunsad på olika kurser. Förra veckan var det kurs och nästa vecka skeppas jag till Norrland exempelvis. Det är en bit att åka. Jag får förstås höra reaktioner varje dag på att jag pendlar från Kalmar, folk tycker jag är dum i huvudet, ungefär, jag har lagt in en del halvsanningar, osanningar och vinkade sanningar för att få det att låta bättre. Men det är väl i och för sig sant att det är en jävligt dum idé. Fast det är ett riktigt kul ställe, jag trivs som fisken i vattnet.

Inga kommentarer: