lördag 11 oktober 2008

Listerin vs Flux

Jag var hos tandläkaren för ett tag sedan och fick mitt livs chock. Har du lite koll på min blogg så vet du att jag är en flitig förespråkare av Listerin. När jag gjort en rutincheck hos tandläkaren frågade hon om jag brukade använda munskölj av något slag och jag svarade stolt att jag använder Listerin dagligen. Och det stämmer ju förstås, jag brukar till och med sjunga med i radioreklamen. There's no deeper clean than listerin. Min min tandläkare såg bitter ut och sa att det var bättre att jag bytte till munsköljet "Flux". "FLUX?! Skojar hon eller?" tänkte jag och funderade seriöst på att lappa till henne. Men så kan man ju inte göra. Inte slå sin tandläkare, upprepade jag tyst för mig själv tio gånger, sen tog jag min jacka och gick. Eller gicka och jack. Nu är hela min världsbild osäker. Om jag hade fel om listerin, vad mer kan jag ha haft fel om? Eller är det här en konspiration?

Inga kommentarer: