måndag 20 oktober 2008

Åka bil

Jag åker bil en och en halv timme varje dag. Det låter jäkligt jobbigt. Men jag ser till fördelarna. Möjligheterna är oändliga. Jag har alltid gnällt på att jag inte hinner lyssna in mig på all musik jag vill lyssna in mig på, och jag har en hemlig förkärlek för lokalradion på P4. Och sen har jag all tid i världen att lyssna på talböcker och hemladdade radioprogram, håller på att beta av senaste årens program av Sommar i P1 just nu, en del är så jäkla bra, det kan jag tipsa er alla om att ni ska ladda hem från iTunes gratis. Och Hej Domstol-avsnitten förstås. Förstås blir det mycket hemmagjorda spellistor på ipoden så att man kan öva på att sjunga falskt. Och så kan man prata i telefon massor också, och studera folks körtekniker. Idag hade jag feber när jag åkte hem från jobbet och jag satt och torterade mig själv med att ha ömsom iskall ömsom stekhet luft från fläkten. Iskallt - stekhett - iskallt - stekhett, så höll jag på. När jag kom hem var jag helt vimmelkantig och var totalt apatisk gentemot den kyliga kvällsluften. qJa, I bilen kan man få saker gjorda!

Inga kommentarer: