torsdag 9 juni 2011

Baronens parkering, igen

För ungefär ett halvår sedan, när sommaren höll på att övergå i det som kom att kännas som ett evighetslångt mörker, var jag och handlade på baronen. När jag hade handlat färdigt och skulle ta och köra iväg från parkeringen på andra våningen gick det inte att komma ut från parkeringsfickan, eftersom det stod bilar både framför och bakom min - trots att de bägge andra bilarna stod fullt korrekt parkerade i respektive parkerings-rutor. Jag hade ingen direkt tid att passa men blev, av principskäl, vansinnig och ringde till parkeringsjouren som mellan två oförskämda gäspningar förklarade att han varken kunde eller ville göra någonting åt mitt problem. Jag väntade en halvtimme tills en av de andra förarna kom tillbaka och tog sin bil, for hem och skrev samma kväll ett artigt men irriterat mail till baronens chef, Maria Sampson som inledningsvis skrev att hon skulle ta tag i det här!

Det tog inte mer än en minut innan hon skrev tillbaka en gång till att hon i samröre med nån fastighetsförvaltare hade varit där och inspekterat men inte kunnat se någonting fel med hur parkeringsplatserna var konstruerade. Då blev jag riktigt lack, åkte dit igen och fotograferade rutan ifrån ett perspektiv där man ser exakt hur en pelare täcker den lilla yta som överhuvudettaget finns att försöka ta sig ut genom när parkeringen är full. Den bilden bifogade jag i ännu ett mail - nu lite mindre artigt, lite mer irriterat. Högst befogat, må jag tillägga, då hon avslutade sitt idiotförklarande mail med att jag INTE skulle dra ett likamedtecken mellan Baronens "fantastiska" parkering och idioter som inte kan parkera sina fordon!

Nu var jag där idag igen och det är samma visa fortfarande. En bilist hade råkat ut för exakt samma sak som jag råkade ut för och stod och svor och väste som om han hade arga getingar i brallorna... jag tyckte visserligen att han såg ganska rolig ut. Det här resulterade naturligtvis i ytterligare ett argt mail, då jag kom på att jag inte fått något svar från Baronens chef på mailet med den bifogade bilden. Den här gången hotade jag med att ta med två vänner och ställa upp våra bilar och sedan fotografera läget och skicka till lokalpressen :) Sånt brukar de vara svaga för, jag gissar att det finns en parkeringsruta mindre på baronen inom en vecka - och att Baronen således går misste om tjugo spänn i parkeringsintäkter. Stackars stackars stackars dem :)

Inga kommentarer: