onsdag 1 juni 2011

Jag har en lista i min ficka

Jag har en lista i min ficka varje dag, där jag skriver upp sånt jag blir nyfiken på under dagen. Och sedan när jag har tråkigt någon gång kan jag ta fram den här lappen med alla mina funderingar och googla, det är faktiskt skitbra, det råder bot på både tristess och villrådighet. Jag rekommenderar dig att ha en sån här lista också, antingen det är en fysisk lista eller om du har den på din telefon, det är ju saksamma, men såvida du inte vet exakt allting redan så har du säkert saker du går och undrar lite allteftersom, saker du inte har tid att kolla upp just när du står i kön på bolaget eller kör bil. Sen behöver du ju inte "tömma" listan varje kväll, det kan ju gå en vecka ibland, men tänk vad mycket smartare du blir på kuppen! Så här såg min lista ut idag, exempelvis :)

  • Vad är det för skillnad på hare och kanin?
  • Går igelkottar i ide?
  • Vad kostar en segway?
  • Hur mycket blod kan en fästing sluka?
  • Blev det mycket färre mål efter att man införde offsideregeln?
  • Kolla upp ett enkelt recept på bröd
  • Hur tillverkar man gelatin?