söndag 5 juni 2011

Hemma från STHLM

Det är alltid skönt att komma hem ifrån Stockholm. Seinfeld i Globen igår kväll var en väldigt trevlig upplevelse. Han såg ganska gammal ut, men det är ju förstås tjugo år sedan han spelade in avsnitten som fortfarande rullas om och om på TV. På vägen upp stannade vi till vid en bensinmack där en vän till mig jobbar, hon hade ingen aning om vem Jerry Seinfeld är och jag tror det är så bland Jessicas kompisar med. Men när jag och mina vänner växte upp var Seinfeld den stora komediserien på tv och gick på alla kanaler, bokstavligt talat. Och när de inte sändes så hade både jag och Fredrik sjuka mängder inspelade på VHS :)

Så, 1340:- låter förstås väldigt dyrt för att se en komiker stå och prata. Det är vad det kostar att se trehundra band på en musikfestival. Det är förstås otroligt dyrt, inte minst som han bara uppträdde 75 minuter! Men - under alla år som jag sett hans show på tv helt utan att någonsin pynta en enda krona, tycker jag att det här kan ses som den dagen då jag återgäldade mitt tv-snylteri och betalade herrn. Showen i Globen går inte till historien som det absolut största som hänt Sverige, men det var roligt, väldigt trevligt och oerhört stort att nu kunna stoltisera med att ha sett honom! :)

Resan hem var minst sagt seg. Vid tolv inatt satt vi ännu kvar på en pub i stan och väntade in Mladen som var på dejt. Han hade erbjudit sig att köra hela vägen hem, så Viktor passade på att ta några järn men jag tänkte att det var bäst att vara backup som chaufför, vi hade inga marginaler att spela på tidsmässigt, jag skulle jobba nu i gryningen. Och tur var det, Mladen såg ut som han inte sovit på tre veckor när vi träffade honom men han orkade ändå köra drygt halva vägen så att jag fick sova nån timme. Viktor sov sött i baksätet hela vägen hem medan jag slet mitt hår av trötthet vid ratten :) nu kom vi hem och jag ska bara byta byxor och vända till jobbet igen :) perfekt :)

Inga kommentarer: