fredag 10 juni 2011

Sju år senare


Jag sitter på en studentskiva i Nybro och smuttar på alkoholfri champagne och äter lyxig brieost. Emelie har ett mysigt partytält i trädgården som lyckligtvis är regntätt, det skrivs i studentmössor och dricks fiskefjas, och andra studentliga aktiviteter :). Att det är sju år sedan jag tog studenten är inget jag vill tänka på, men jag kommer ihåg känslan över att ha avslutat plugget och aldrig behöva komma tillbaka, det var det häftigaste man varit med om! Total frihet... iallafall för en kväll. Jag tyckte nog mest det var tråkigt att ta studenten eftersom det innebar att jag var tvungen att ta många avsked utan att veta vilka som skulle bli permanenta, vi hade en väldigt härlig klass! Med facit i hand vet jag att det är en liten värld och man kommer springa på nästan alla någongång, och med dagens teknik och Facebook kan man ju själv välja vilka man vill ha kontakt med och vilka man vill slippa :)

Inga kommentarer: