söndag 6 maj 2012

Fuck you, McDonalds

Idag ska jag avslöja vad som är det absolut fulaste jag vet; det är gratisglasen man fick på McDonald´s i för några år sedan. De här fula, smala glasen som inte bara har ohyggligt fula färger, utan också är alldeles för små & enormt opraktiska. Jag hatar allting med dem! Ändå har jag haft ett sådant glas i mitt köksskåp hur länge som helst. Varje gång jag öppnat skåpet har jag velat slänga det... nej, förresten - först plåga det, slita loss en skärva i taget för att till slut se den dö långsamt, sen slänga det hårt i marken. Först idag gjorde jag slag i saken... eller alltså, jag gjorde det ganska odramatiskt, lade den i glasinsamlingen nere i sophuset, det blev som en liten ritual som symboliserade mitt behov av att rensa ut vissa delar i mitt liv. Det här var en bra start på det.

We got koka-kola veins - we don't know our names
Bla bla bla bla bla bla bla bla bla
We got koka-kola veins - we don't use our brains
Bla bla bla bla bla bla bla bla bla
We got koka-kola pumpin' through our veins



Inga kommentarer: