lördag 26 maj 2012

Stulna brallor

Igår blev jag bestulen på mina... eh, vad sjukt det känns att säga det här, men ja... Igår blev jag bestulen på mina byxor. Inte dem jag hade på mig förstås, det hade jag märkt. Men jag var på gymmet och hade glömt hänglås. Nuförtiden får man ju inte hyra ett lås om man glömt sitt utan man måste pynta typ hundra spänn för ett niokronors-lås. Jag tog istället med mig alla värdeprylar, såsom mobil och plånbok, upp till gymmet. Kvar i skåpet fanns en urtvättad t-tröja, en luddig handduk och mina brallor. Tjuvarna fattade tydligen mest tycke för mina blåa jeans. Jag typ garvade när jag fattade vad som hade hänt och att nån stackars småtjuv nu försöker kränga mina gamla byxor på svarta marknaden. Jag skrev ihop ett litet tal till tjuven om han eventuellt läser det här:

"Käre herr tjuv. Intressant val av objekt att stjäla, jag tycker verkligen att det är intressant. På riktigt. Du behöver inte ens lämna tillbaka dem, jag bara undrar, hur mycket fick du för dem? Det vore kul att veta på ett ungefär, om mina vardagskläder har något andrahandsvärde? Du hittar mitt nummer på Eniro. Med vänlig hälsning, Christian."

Inga kommentarer: