torsdag 5 september 2013

Den mörka rösten

I mina kretsar går det just nu mycket förkylningar och sånt, och jag brukar aldrig klara mig, även om jag inte brukar bli så förstörd som en del människor blir. Än så länge är det lugnt dock, peppar peppar! Men något jag alltid lyckas få, är den extrema basrösten. Gärna efter ett par dagars hostande, så att rösten blir riktigt raspig, grov och mörk. Det är då jag byter musiksmak. För helt plötsligt kan jag inte sjunga med i majoriteten av mina spotifylåtar, eftersom halsen inte tillåter några ljusa stämmor. Däremot funkar det kanonbra med typ Johnny Cash och Thåström :) När grannarna börjar höra Barry White från min duschhörna i badrummet så vet dem att det är bara lilla jag som är förkyld igen :) 

Så nu ska jag tajma min nästa förkylning så att den kommer lagom till Winnerbäcks nya album släpps. Blir grymt pepp av första singeln! Här har ni den, förresten...


Inga kommentarer: