måndag 2 september 2013

Zinedine Zidane

Korpfotboll är ingen lek, för er som tror det. Det är tufft, och domarna ser ingenting som händer, så det är nära på anarki ute på konstgräset. Vi är ett lag där i princip alla vill vara offensiva, men eftersom jag är lagledare och ansvarsfull nog, så har jag tagit på mig att vara mittback. Men i senaste matchen, i torsdags gjorde jag mål - tyvärr i fel mål, men ändå.

 Det hela var trots allt ganska snyggt. Våra motståndare anföll mot oss och slog ett inlägg från högerkanten. Bollen kom nära mig i axelhöjd och jag ville bara ha bort den, så jag drog på med en riktig karatespark. Men jag nådde ändå inte att få en hård träff, trots sträckt vrist fick jag den bara längst ut på tåspetsen och bollen gick i en vacker båge rakt upp i krysset - helt otagbar för vår målvakt. Vi förlorade matchen med tennissiffror till slut ändå efter en kollektiv kollaps, så jag slapp bli syndabock, men jag kommer aldrig glömma mitt vackraste självmål. Som jag såg det var det ganska likt målet Zinedine Zidane gjorde i Champions League-finalen 2002 :D

Inga kommentarer: