måndag 28 oktober 2013

När vinden dundrar utanför

Alltså, jag ger upp. Jag satte igång att kolla på hundra olika TV-serier samtidigt, men hur mycket jag än ser så dyker det bara upp mer jag vill se, även när jag kollar fem timmar om dagen så hamnar jag efter på något sätt. Har bara kommit halvvägs in på den jag plöjer nu och jag inser hur galet mycket tid det kommer ta om jag ska hinna se allt, varenda serie jag har påbörjat verkar nämligen ha åtminstone fyra säsonger till och varje säsong tar väl åtminstone en vecka att plöja i mitt tempo... Så med tio serier jag vill se och fyra säsonger till av varje, har jag alltså orimliga 40 veckor framför mig. Och för varje säsong jag ser hinner det komma ännu en, och jag upptäcker nya serier hela tiden, så det är ett riktigt evighetsprojekt! Visserligen kvalitetsunderhållning av världsklass, men nu sätter jag ner foten. Allt serie-tittande har verkligen gjort att mina sömnvanor skitit sig fullständigt, "jag kan ju inte sluta nu" och "bara ett till..." – det är samma sak varje kväll, och med mitt nya egenkomponerade schema med tidiga morgnar är det inte hållbart att sitta uppe till efter midnatt varje kväll. Så nu ska jag gå över till att läsa böcker. Böcker är visserligen precis lika beroendeframkallande – men läsning har en sömngivande påverkan på mig :)

Därför beställde jag tio böcker på nätet, som kom idag. Jag vill gärna uppmuntra bokhandeln på stan alltså, men man måste ju vara lite ekonomisk, och dessutom är utbudet betydligt större på nätet, särskilt när man vill läsa på originalspråket (om originalspråket är något språk jag kan, alltså). Nu ska jag börja med tre självbiografier av, i tur och ordning, Morrissey, Sir Alex och Zlatan, innan jag sätter tänderna i lite filosofiska och teologiska böcker, och jag ska försöka klämma in några skönlitterära verk med, tar gärna emot bra boktips!! :)

Nu mot sängen, låta dånet från den "engelska" vinden smeka sovrumsfönstret medhårs och låta doften av ett partylite-ljus rena mina luftvägar så att jag vaknar både utvilad och frisk som en nötkärna :) Men först, ett avsnitt av Breaking bad... Haha, nä jag skojar, jag ska faktiskt läsa, jag lovar. Choo bre!

Inga kommentarer: