lördag 5 oktober 2013

Skejtare!

När jag var liten var de flesta antingen "inlinare" eller "skejtare" - och de avskydde varandra. Själv hade jag aldrig varken bräda eller rullande skor, jag tyckte både och var ointressant om jag ska vara ärlig, och jag såg till att aldrig behöva välja sida heller, haha, diplomatisk redan som liten grabb!

På jobbet i fredags vann jag en longboard av godisföretaget Mentos - som lottades ut bland personalen. Ingen var särskilt avundsjuk, men jag var nöjd, jag tänkte direkt att det var som gjort för mig eftersom jag hade tagit bussen till jobbet på morgonen, och nu kunde jag rulla hem lite coolt på brädan. Alltså, jag har knappt åkt bräda förut, men Viktor hade en i gymnasiet som jag testade några gånger och en annan vän till mig gav mig en liten lektion en gång i Eksjö av alla ställen, så jag hade tron på mig själv när jag rullade iväg från jobbet, en knapp mil hemifrån, klockan halv åtta på fredagskvällen.

Ursprungsplanen var att jag skulle rulla ner till stora vägen och ta bussen hem, då skulle jag bara behöva åka en kilometer, som en liten test och sen komma hem hyfsat tidigt ändå - men när jag kom till stora vägen hade jag precis testat min första nerförsbacke och lyckats glida hundra meter utan att ta ny fart, det kändes som ett stort genombrott! Så jag bestämde mig för att ta mig över motorvägen och sen ta bussen därifrån... men äh, vägen till motorvägen var bara uppförsbacke så när nedförsbackarna väl började efter motorvägen var jag ju mer sugen på dem än på att ta bussen. Dessutom hade jag nästan ramlat av en skarv på bron, så jag kände ett stort revanschsug! Jag fixade faktiskt hela vägen hem, norra vägen var väl inte den mest inspirerande utmaningen för en longboard, ramlade inte helt någon gång, så jag var stolt. När jag nålade nedförsbacken från Berga Centrum ner till min gamla lägenhet i ett svep med Jamiroquai's funkiga "Traveling without moving"-skiva i lurarna var jag riktigt nöjd. Det var faktiskt riktigt riktigt härligt!

När jag väl kom hem la jag brädan i det enda skåpet i hallen som är stort nog. Där lär den bli liggandes ett tag, vete tusan när jag skulle komma på idén att ta ut den igen, hehe, det kanske blir till sommaren isåfall. Men förmodligen blir den nog bara liggandes, tyvärr. Ska försöka ge mig på den nångång igen. Påminn mig! :)

Nu är det kvällen därpå och jag har någon konstig träningsvärk under vänsterfoten - men det kan ju bara vara nyttigt :) 

Inga kommentarer: