fredag 22 november 2013

Två fel blir ett rätt

Senaste månaderna har jag haft två problem som jag trodde att jag hade löst. Det första är att TV-serier tagit alldeles för av min tid under hösten, det andra är att jag varit motiverad att dra ut i löpspåret alltför sällan. I samma stund som jag insåg att man kan koppla in den smarta telefonen till löpbandet på gymmet tog de här två problemen helt enkelt ut varandra. Jag införde som regel att jag bara får kolla på serier medan jag springer. Så nu har jag överfört beroendet av bra serier till ren träningsmotivation. Detta har lett till två saker: att träningen på löpbandet har blivit sjukt mycket roligare, men framför allt - tyvärr - att mina favoritserier har blivit sjukt mycket tråkigare! :) Men om klassisk betingande pedagogik funkar på hundvalpar ska det nog funka på mig också, till slut :) Skriver igen när jag blivit biff! Peace!


Inga kommentarer: