lördag 15 februari 2014

Matlådorna från helvetet

Det ligger ett gäng extremt oinspirerade matlådor i min frys. Tidigare i år blev jag tvungen att tömma frysen och istället för att återinfrysa råvarorna som hann tinas medan jag avfrostade, så tänkte jag att jag kunde göra lunchlådor att ha till jobbet och sådär. Det visade sig vara ett dåligt beslut, för halvvägs in i varje spontant komponerad rätt upptäckte jag att det saknades vitala komponenter. Så jag blandade vilt, och - yada yada yada - nu ligger de i alla fall där i frysen. Igår hade jag inget annat - och drog som på lott en av lådorna utan att kolla vilken det var. Det blev en sörja med spenat, kokosmjölk, lax, räkor, och blomkål som nu var ihopfruset till en blek klump - verkligen så långt ifrån ordet matglädje man kan komma. Folk har blivit deprimerade av mindre.

Imorse var jag i samma situation, jag vaknade sent och grabbade tag i första bästa lunchlåda ur frysen på vägen ut. Jag sitter nu på bussen och analyserar innehållet, och jag sjunker djupare och djupare ner i Länstrafikens blåa säten ju fler ingredienser jag lyckas identifiera. Det här är verkligen något i hästväg. Skjut mig :)

Inga kommentarer: