onsdag 2 februari 2011

Oschlo

På sistone har många av mina och Jessicas kompisar flyttat till Oslo. Jag var där en sväng i somras och Jessica ska dit och hälsa på om några veckor, så det är mycket snack om Oslo just nu. Jag kan inte hjälpa att tänka tillbaka till den tiden då jag och Schäfer tog vårt pick och pack och flyttade dit en sommar för länge sen, då Alen hade fixat en schysst central lägenhet vi kunde flytta in i. Senare anslöt Jonatan och Going också, vi bodde större delen av tiden där utan möblemang. Vi hade min teve, Schäfers gamla (!) soffa och varsen dator. Alen hade väl visserligen en säng men vi andra hade madrasser - jag hade inte ens en madrass, jag hade en centimetertjock bäddmadrass tills att jag efter ett halvår köpte Jysks billigaste säng. Eftersom vi inte hade nycklar till alla så fick vi alltid ha balkongdörren öppen - och den användes som ingång. Grannarna måste ha tyckt det såg lagom lustigt ut när vi hoppade in och ut från balkongen varenda dag, men grannarna var gamla och halvblinda allihopa så det gjorde nog inget. Johan Nensén gjorde dunkvis med vin och tog med sig till oss, vilket senare ledde till att Jonatan fick årets mest otippade fylla; han skulle bara ta ett par glas vin för att fira att han flyttat in- utan att veta att vinet var riktigt lurigt - och gick och la sig i tron om att han var nykterheten själv. Men fyllan slog till bigtime när han somnat och han vaknade packad bortom all rimlighet och gick lös på lägenheten. Åt upp min mango som låg och mognade till perfektion, ordnade en översvämning i badrummet och ett stopp i toaletten. Dessutom länsade han burken med skivade rödbetor och försökte krypa ner under Jockes täcke. Det finns en miljon såna här historier, hinner inte dra alla nu :) Tyvärr finns inte alla goda minnen på film längre sedan ett datorhaveri året därpå men jag har lyckats skrapa ihop lite soft material till en clipshow - hoppas du gillar den :)

1 kommentar:

IzZzY sa...

Hahaha, det där vinet ja. Sannerligen inte att leka med. :)