onsdag 6 juli 2011

Från att ropa hej till att måla fan

Jag blev väldigt ivrig när jag såg att de satt upp en "thai take away"-restaurangskylt på taket på den gamla övergivna byggnaden under Ölandsleden. Det som brukade vara en sunkig kiosk när jag var liten och sen en sunkig frisersalong när jag blev lite äldre och sen bara ett generellt sunkigt skjul de senaste åren, skulle nu äntligen bli en sunkig thai-restaurang. Det är väldigt nära oss, bara ett kvarter bort och det hade ju varit ett perfekt alternativ till den inte helt lyckade pizzerian på andra sidan gatan. Men jag hade ropat hej lite för snabbt visade det sig. Jag har sett att de satt upp en lapp på entrédörren och idag fick jag äntligen chans att se vad det stod - inte det jag ville. Det var istället en personal-sökes-annons. De sökte en hel uppsättning thailändska tjejer som skulle laga maten. Och om man söker på det viset kan man ju anta att det dröjer en liten stund innan de sätter igång köket =) Nåja. Den som väntar på nåt gott, va...?

Inga kommentarer: