fredag 1 juli 2011

Tanterna på klippet

Jessica vill helst att jag går till någon av de trendriktiga frissörerna inne i stan, de där som verkligen vet hur man tar betalt, för att där finns de hippa, unga tjejerna som vet hur en kille ska se ut sommaren 2011. Jag går nästan varje gång ändå till lilla Kungsgårdsklippet halvvägs till förorten, en liten källare med två gulliga tanter i pensionsåldern. Jag har klippt mig där till och från så länge jag kan minnas, jag får nästan ångest om jag går någonannanstans :).

Hur som helst så var jag där häromdagen, det måste ha varit ett år sedan sist, för jag klipper mig inte sådär vansinnigt ofta och senaste gången var jag på nåt sånt där trendigt ställe. Men när man kommer in dit så är det som att de känner mig ändå. Fråga mig inte hur de bär sig åt men de vet allting om mig. Den här gången var det bara en av tanterna där, men hon visste allt om vår hund och var vi bodde och vart jag jobbade; hon hade till och med en gammal tidningsartikel jag skrivit uppsatt på kylskåpsdörren inne i deras lilla fikarum, och hon kunde inte nog förklara hur duktig hon tyckte att jag var på att skriva och hur kul hon tyckte det var att jag jobbade där jag jobbar och bor där jag bor och har den hund vi har :) Det är lite som att träffa några gamla mostrar varje gång man kommer in dit, nästan så att det hänger kindnypningar i luften. Jag blir så glad varje gång! :) Dessutom tycker jag de är riktigt duktiga på att klippa med och varje gång jag kommer ner dit har de nån ny klippteknik de har hört om på någon skojig kurs! Och dagen därpå när jag med nysnaggat hår är inne på stan springer jag på den andre av de två tanterna. Sommarfin och lika glad som solen, hon stannade mig för ett kort prat för att gå igenom ungefär samma saker som jag gått igenom dan därpå :) Så mysigt!

Inga kommentarer: