söndag 30 oktober 2011

Bingolotto

Ikväll satt vi några vänner och kryssade bingolotter igen. Det var femton år sedan sist. Jag kan inte för mitt liv förstå hur Leif Loket Olsson, bingo och dansband kunde locka tittare, men det uppenbarligen - för Bingolotto var gigantiskt förr! Varenda fotbollsunge var ute och sålde lotter i allt från trapphus till parkeringsgarage.

Sen hände massa grejer, TV4 ville väl förändra sig, Loket försvann och programmet flyttades till TV4+ som ingen överhuvudtaget hade på den tiden... De bytte programledare, lokaler, sändningstider och kanal varje år. Gunde Svan, Lotta Engberg, Richard Olsson, Lasse Kroner, Jan Bylund... Inte ens flickscouterna ville sälja lotterna längre. Då satsade man stort igen - och ändrade loggan så att L:et också fick stor bokstav. Succén uteblev ändå! Idag står jag ganska ofta i spelbutiken på ICA men oftast säljer jag inte ens en bingolott i veckan.

Ikväll köpte vi några lotter, myste framför teven och kryssade. Programmet var sämre än jag nånsin kunnat tro, vinstchansen var skrattretande och vann nåt - nä det gjorde vi definitivt inte :) Synd - det svenska föreningslivet förtjänar bättre!