onsdag 19 oktober 2011

Sir Paul



Jag har inte riktigt fattat det än, men jag har en biljett till att se Sir Paul McCartney i Globen den 10e december. Jag fick tag på den absolut sista biljetten ticnet hade, det fanns inte en enda plats till efter den, så det är säkert inte den bästa platsen i världen: men det spelar absolut ingen roll. Jag är så glad att jag blir yr av glädje varje gång jag tänker på det. Egentligen är det bara konstigt att jag inte sett honom tidigare, så många gånger som han varit i Sverige senaste åren. The Beatles är i min värld det största bandet som någonsin funnits och jag kan varenda textrad i varenda låt och varenda strof och varenda ton, jag var besatt av dem under grundskolan och även om det är länge sedan så lyssnar jag fortfarande på dem i princip dagligen. Jag älskar vad de står för och vad de ville säga, först tillsammans och sedan var för sig. Jag googlade fram vilka låtar han tänker spela och det är den mest otroliga låtrepertoar jag någonsin sett, 40 låtar som fortfarande efter fyrtio år spelas varje dag på alla radiokanaler i hela världen. Nu blir det ingen fancy parkett för min del, det blir en av de billigare platserna längst bak, jag har faktiskt inte brytt mig om ens att se vart den är. Det spelar liksom ingen roll. Det kommer bli en sån sinnessjuk upplevelse.

Inga kommentarer: