söndag 30 oktober 2011

En timme tillbaka

Jag hade faktiskt riktigt bra koll på tidsomställningen till vintertid i år, jag brukar vara duktigt kass på det. Nu hade jag förvisso god hjälp av en automatisk klocka på mobilen och en hund som knappast skulle gå med på att vänta en timme längre med sin morgonpromenad bara för att nån fått för sig att ställa om klickan! Men när jag och Nalle gick bort till Netto på förmiddagen för att köpa tvättmedel, stod där trettio personer i kö att komma in. Det var förstås trettio klantarslen som glömt ställa om klockan, och nu stod allihopa ute i morgonregnet och kände sig fåniga. Jag och Nalle kände oss ganska fåniga också, som nu tvingades köa till Netto - den enda butik mig veterligen där man finner salami, hallonjuice, kaviar, kladdkaka och champinjoner på samma hylla.