onsdag 18 juli 2012

Another one bites the dust

Jag tog på mig en ny skjorta på jobbet idag. Skjortor ligger alltid väl emballerade med plast, kartongskivor och snören, jag spenderade säkert fem minuter med förberedelser innan jag kunde ta på den. Under dagen så började den nya skjortan störa mig. Jag fick sår runt halsen och nacken, jag funderade på om det var något jag var allergisk mot, eller om den var för liten – eller vad det kunde vara. Till slut rev den mig så mycket att jag fick gå som en gammal nackskadad krigsveteran, och vända mig med hela överkroppen om jag skulle kolla åt ena hållet, det var helt bisarrt. Vid slutet av arbetsdagen tog jag av den – då upptäckte jag att jag hade glömt ta ut en osynlig, men sylvass plastremsa som suttit kvar inunder kragen. Då hade jag redan ett jämnt märke runtom halsen, det såg ut ungefär som att jag hade försökt att hänga mig. Det har jag alltså inte, om det är någon som tror det. Det är bara ett skjortföretag som försökt ta livet av mig.

Inga kommentarer: