söndag 29 juli 2012

Strepsils

Jag har käkat strepsils som halstabletter ett tag. Det gör susen mot den förkylningshosta som jag har känt varit på gång under någon vecka, och jag har ju velat undvika en utblomning av den här förkylningen inför min resa till Storbritannien imorgon. Så det föll sig naturligt att jag köpte typ fyra paket i torsdags, två tolvpack i varje paket. Att de smakar som de bästa karameller gör ju inte saken sämre. Men igår, när jag kom till Göteborg, såg Katja att jag knaprade strepsils för glatta livet, och påpekade vänligt men bestämt att det faktiskt är medicin - och att man bara får äta typ tre om dagen. Jag var snabb att kolla på förpackningen, och så var det visst. Då var det dock sådags, då hade jag nästan gjort slut på mina fyra paket; och 96 strepsils på två dygn är 16 gånger mer än rekommenderad maxdos. Jag vill inte göra någon orolig men jag tror att jag hade varenda tänkbar bieffekt igår kväll, ögonen snurrade, käkarna krampade, mandlarna svullnade, urinproduktionen nådde en ny maxgräns. Det var spännande! Idag mår jag dock kanoners igen, dagen har precis börjat och jag ska ner och köpa lite Streps... nej, just fan.

2 kommentarer:

Katja sa...

Har skickat din bild till samtliga apotek/butiker i Kalmar som säljer strepsils. Så försök du bara, höhö.

Crille sa...

Hehe... ahh!!!! :) Vad ska jag nu göra? :)