onsdag 11 juli 2012

Den hårda, tuffa stilen

På väg hem från jobbet ser jag plötsligt en blådåre i backspegeln. Jag hade precis gjort en småtrevlig omkörning av en äldre dam, som vinkat glatt till mig under hela omkörningsprocessen – och när jag ska lägga in mig i det rätta körfältet ser jag att en Volvo håller på att köra om mig på insidan. Jag tutade en gång, som för att säga att "Hej du, killen i Volvon, om du väntar två sekunder så kan du köra om mig på rätt sida. Nu när vi ändå kör i 110 knyck på motorvägen vore det ju bara onödigt att krocka för att du skulle imponera på din tjej. Jag gissar att det inte imponerar så mycket på tjejer att köra ihjäl dem ändå". Han blev helt paff när jag inte ville ha honom på insidan, han tyckte ju att det var en skitbra idé! :) Nu överlevde vi och när han sedan körde om på ett mer propert sätt, även om det fortfarande såg ut som att han aldrig någonsin suttit i en bil förut, passade han på att visa sig riktigt tuff genom att ge mig fingret. Jag ska inte nämna några namn, men sådana nötter förtjänar verkligen att krocka. Fast då helst utan att jag, eller någon annan, råkar illa ut :) Men eftersom vi klarade oss allihopa så tillägnar jag dig och din tjej det här, Kim!

Inga kommentarer: