söndag 8 juli 2012

En kväll ute

Igår blev jag lite förvånad. 
– Först och främst förvånad över att jag gick med ut till stan trots att jag hade tänkt prioritera sömn. Och sedan också förvånad över hur trevligt det blev... Kalmar på sommaren är riktigt härligt alltså. Så fort uteserveringarna blir klimat-dugliga så förändras hela stan! Ett ställe som O'Learys är ett vidrigt ställe på vinterhalvåret förutsatt att man inte får ett hyggligt bord – men det får man inte, det lovar jag. På sommaren är det en helt annan sak. Folk går ut för att bara sitta och ta ett par bärs och snacka, i en trevlig miljö. Och när man fått nog av det så finns det hundra matställen öppna. Jag köpte en gyrostallrik på Café Corner och cyklade ner till stranden där kvällens sällskap beslutat sig för att bada. Satte mig på en kulle och åt, med utsikt över Varvsholmen och Öland. När jag cyklade hem, ackompanjerad av Regina Spektors betydelsefulla "begin to hope"-album, började det duggregna – men jag kände att det gjorde absolut ingenting. För det blir inte mycket bättre än så en lördagskväll. Thanks guys!

den här bilden behöver inte vara i närheten av perfekt

Inga kommentarer: