fredag 26 juli 2013

Grannen under

Grannen under röker, det vet jag, det är inget nytt. Oftast tobak men ibland annat också, och jag har inga synpunkter på hur andra människor lever sina liv, men jag glömmer stänga balkongdörren ibland och då stör det mig. Att komma ut i vardagsrummet och känna det som att man går in i rökrummet på sportpuben på Storgatan - eller för den delen, som att gå in på ett holländskt café - är ingen fröjd för luktsinnet. Igår under damfotbollen började, vad som min näsa uppfattade som en armé av dreadsjamaicaner, röka illegala substanser, och min lägenhet såg snart ut som en kraftigt inzoomad röksvamp. Det var då Gustaf, på besök för fotbollshäng, kom på idén att vi skulle youtuba en norsk humorgrupp som heter Ylvis. Just där och då var det nog det absolut roligaste vi sett, vi skrattade så vi kroknade av varenda strof, tills klockan sa ifrån för tredje gången, då gick jag och stängde balkongdörren. Idag har jag jobbat fjorton timmar och nu ska jag hem och se om det verkligen var så roligt som jag tyckte igår eller om jag ska gå ner till grannen och be honom röka någon annanstans. Här är en länk till ett klipp, bedöm själva! :)

http://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=1Un_oHaf798&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3D1Un_oHaf798%26feature%3Dyoutu.be

Mina grannar?

Inga kommentarer: