söndag 7 juli 2013

Vill du inte ha våra pengar, Christian?

Helt plötsligt är min mailbox fylld till bredden av spam och det gör mig lite irriterad. Förut blev jag uppriktigt nyfiken när det någon gång om dagen plingade för inkommande mail i telefonen, nu känns det som att jag har halvt epilepsianfall hela tiden för att mobilen vibrerar fem gånger i sekunden av dessa otyg. Lite nyfiken är jag dock på vilken målgrupp de riktar sig till? Någon som verkligen går på de här erbjudandena man får, eller? "Ang. stor kontant vinst, vi saknar ditt svar, Christian!". "Hej Christian, finalist dragen idag, du är nog vinnaren av 8000kr på IKEA!", "STORT GRATTIS!! Du kan vara vinnaren av presentkort, vi ber dig omedelbart kontrollera detta!", "Vill du inte ha 14,000kr, Christian?"... Alltså jo, det vill jag, Stella Bengtsson, vem nu fan du är, men jag tror knappast det är så att "mailchansen" har finansiärer som gladeligen slänger bort pengar till slumpmässigt utvalda mailadresser. Och om det nu finns någon hjärndöd stackare som går på sånt här skit, för det antar jag att det finns eftersom spammen fortsätter, och med sin dumhet uppmuntrar spamindustrin, då är du ta mig tusan lika värdelös som de som spammar. Tänk lite!! Okej, förlåt, om någon är efterbliven eller av annan legitim anledning saknar verklighetsförankning så ska jag inte säga att de är värdelösa givetvis. Det finns i alla fall inga gratis pengar, det fanns det inte igår, det finns det inte idag och det kommer inte att finnas det imorgon heller, jag lovar... Nu måste jag sluta, jag fick ett mail om att jag har fått gratis biljetter till en Thailandresa värd 50,000kr. Det kan jag ju inte gå miste om! Ha det bra :)

Inga kommentarer: